Tuesday 13 September 2016

Masalah haid tidak teratur mampu diatasi dengan vivix shaklee.

Assalamualaikum pembaca blogger yang dikasihi.  Entri kali ini mengenai masalah haid tidak teratur hilang dengan vivix shaklee.

Saya ingin berkongsi tesnimoni dari sahabat saya yang mengalami masalah tersebut.  Semoga pembaca blogger gembira membacanya.

Kisah bermula begini.

Assalamualaikum.  Nama saya Rozila bt Ramli. Berunur 32 tahun. Masalah yang saya hadapi sejak bujang lagi ialah masalah haid tidak teratur.  Kadang berpanjangan dan kadang langsung tak period berbulan - bulan. Kalau yang berpnjangan pula bukan seminggu lebih tetapi kadangkala sebulan lebih periodnya. Dalam waktu yang sama saya sedang berusaha untuk hamil,  dan bagaimana untuk hamil kalau perioad tidak teratur. Kalau period tidak teratur,  nak tahu waktu subur pun susah.

Masalah ini memang mengganggu saya dan suami,  maklumlah umur semakin meningkat.  Usia perkahwinan saya sudah memasuki 6 tahun dan masih belum dikurniakan zuriat.  Segala usaha telah dilakukan oleh kami,  berdoa,  perubatan moden,  perubatan tradisional,  perubatan Islam dan segala jenis ubat telah saya telan.  Emosi juga terganggu.  Tipu la kalau tidak terasa bila melihat kawan- kawan,  saudara mara dengan anak- anak mereka.  Tapi saya harus kuatkan diri sendiri , selalu berkata dalam hati " Allah belum kurniakan aku rezeki anak mungkin kerana belum bersedia ataupun Dia akan memberikan kami rezeki lain dahulu"

Dulu saya pernah hamil,  tetapi Allah lebih sayangkan anak syurga saya itu.  Baby boy yang sangat comel dan kalau masih ada sudah berumur 5 tahun.  Redha dengan kehilangannya dalam hati hanya Allah yang tau.  Tapi apa yang saya nak share ni adalah cerita yang berlaku pada tahun ini dan pilihan yang telah saya buat setelah sekian lama mengetahuinya.  Saya telah mengambil vivix produk yang paling hot keluaran shaklee.

Bermula pada awal tahun 2016, saya telah mengamalkan vivix setiap hari sebelum tidur tanpa skip walaupun sehari.  Sebelum ni pun mengamalkan vivix tetapi tidak konsisten la.  Selalunya apabila doktor memberikan ubat tersebut,  saya tidak akan makan ubat tersebut. Tetapi setelah dipaksa,  saya hanya makan 1 hari sahaja dan period terus berhenti,  kuat sungguh ubat ni kan. Saya percaya sangat tidak bagus kalau ubat yang bagi kesan yang sangat- sangat segera ni. Selepas itu,  saya terus tak nak ambil apa-apa ubat sintetik lagi dan let see the next flow.

Pada 9/3/2016 period saya kembali hadir dengan banyaknya dan stop setelah 7 hari.  Wahhh..... Sedikit kagum kerana tidak berpanjangan lagi.

Bulan 4 masih menantikan kehadirannya tapi tiada rezki dan period turun semula pada 17/5/2016 dab stop pada 24/5/2016. Wahhh... So amazing cuma 8 hari. Perkembangan yang baik dan senyum semakin lebar.

Kitaran period saya dah semakin stabil dan normal.  Ini memang tujuan utama saya bagi membetulkan kitaran haid.  Bila haid  sudah teratur,  in sya Allah ada rezeki Allah akan makbulkan impian kami.  Chek up pada 27/5/2016, cyst telah mengecut kepada 1cm.

Alhamdulillah syukur kehadrat mu ya Allah.  Kini sedang berusaha berOPK untuk menentukan waktu subur.  Dalam masa yang sama,  vivix sudah masuk botol ke 2. Memang terbaik la vivix ini,  sangat- sangat membetulkan dalaman saya.  Sekurang- kurangnya saya telah berusaha untuk mencari altenatif yang selamat tanpa memudaratkan diri sendiri untuk masa akan datang.

Saya sangat sarankan wanita di luar sana yang mengalami masalah haid tidak teratur untuk mencuba vivix.  Ia memang terbaik.


FB: Saadiah Arbain
IG : mamasaadiah
Emel: saadiaharbain85@gmail.com Call/Whatsapp : 019-4961827
Cod : Teluk Intan,  Bagan Datoh dan Sabak Bernam
Postage : Seluruh Malaysia

No comments:

Post a Comment