Sunday 25 September 2016

Rawatan alternatif tulang patah dengan suplemen shaklee

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada pembaca blogger yang dikasihi.  Semoga sihat dan ceria selalu.  Pada entry kali saya ingin kongsikan testimoni  rawatan alternatif tulang patah dengan suplement shaklee.

Testimoni dari adik sahabat yang mengalami accident dan menyebabkan patah tulang belakang dan patah tulang di atas telapak kaki.

Mungkin antara pembaca pernah mengalami situasi seperti ini. Susah hendak melakukan pergerakan dan kadang- kadang berasa bisa ditempat yang cedera.

Kisahnya begini.

Assalamualaikum.  Saya Muhammad Faiz bin Ahmad berusia 23 tahun.  Saya igin kongsikan #shakleeEffect saya kepada semua.  Sebenarnya saya sebelum ini anti - suplemen tau! Tu la orang cakap,  bila tak sakit tak cari suplemen ni.  Bila dah kena pada diri sendiri baru rasa kepentingannya.  Jom ikuti kisah saya.

Saya terlibat dengan kemalangan jalan raya awal bulan 3 tahun ni. Semasa tu saya menunggang motosikal.  Badan saya tercampak dalam gaung setelah saya cuba mengelak daripada sebuah kereta yang ' makan ' jalan laluan saya.  Masa tu rasa macam superman pulak badan melayang terbang.

Akibatnya saya mengalami patah tulang belakang dan juga patah di atas telapak kaki saya. Menurut doktor tulang belakang saya yang patah tu tulang no 2 seperti carta di atas.  Doktor cakap akan mengambil masa untuk sembuh dan akan baik dengan sendiri sebab usia masih muda lagi baru 23 tahun. Tapi ambil masa tu berapa lama?  Doktor pun tak cakap nak pastikan dan saya pula takkan nak menunggu sahaja tanpa usaha apa- apa.

Sampai bila saya nak berkerusi roda dan terbaring atas katil sahaja tanpa buat apa- apa.  Peelukan usaha juga kan sebab doktor hanya bagi ubat tahan sakit sahaja. Takkan boleh sembuh dengan ubat itu ja.

Jadi saya meminta kakak saya yang kebetulan pengedar shaklee memberi cadangan suplemen yang mana boleh membantu mempercepatkan proses penyembuhan tulang saya ni.
Kakak saya cadangkan ESP,  Zink, Ostematrix dan AJHT.

Alhamdulillah setelah mengamalkan suplemen tersebut dengan konsisten selama sebulan tanpa culas,  tulang patah yang dialami oleh saya sudah bercantum semula!!  Dengan izinNya jua. Alhamdulillah.  Menakjubkan!

Doktor pun berkali - kali tengok xray macam tak percaya.  Siap tanya dah berapa lama accident ni sehingga doktor itu pun panggil doktor lain yang pada pemerhatian saya lebih senior dari dia untuk mengesahkannya.  Jadi balutan simen di kaki doktor terus buka dan menyuruh saya menggunakan tongkat pula sebab katanya tulang baru bercantum dan tak mau bagi tekanan yang kuat sangat ke atas kaki saya.  Lagi pula untuk menampung tulang belakang saya sebab doktor minta untuk teruskan pakai bengkung keras tu sekurang - kurangnya 6 bulan untuk memastikan tulang tu betul - betul kukuh dan bercantum dengan baik sebab melibatkan tulang belakang takut menekan saraf yang akan beri kesan buruk pada badan saya nanti.

Bulan ke 3 iaitu temujanji ketiga saya dengan doktor. Doktor kata bengkung keras yang membalut badan saya tu dah boleh dibuka. Katanya tulang saya dah bercantum elok cuma dalam setahun ni saya tidak dibenarkan untuk angkat benda- benda yang berat dan juga menunggang motosikal.

Alhamdulillah gembiralah saya. Saya dah boleh bergerak dengan bebas tanpa perlu rasa seperti
 ' iron man' lagi! Saya juga tak perlu jumpa doktor lagi hanya diberi ' open oppoinment' sekiranya terjadi apa-apa seperti sakit dan sebagainya. Alhamdulillah! Sekarang ni saya masih konsisten mengamalkan Ostematrix dan ESP sahaja. Saya perlu mengambil bekalan kalsium secukupnya untuk pastikan tulang saya betul-betul kuat. Syukur Alhamdulillah. Terima kasih Allah. Terima kasih shaklee.      


                    
     
Anda diluar sana, sekiranya ada ahli keluarga,  sahabat handai yang mengalami masalah tulang patah cubalah set ni.  Semoga usaha kita akan memberi kegembiraan kepada mereka yang memerlukannya.

Anda boleh hubungi saya secara online atau wasap pada no 0194961827 untuk mendapatkan suplemen. Setiap pembelian vitamin anda layak menerima konsultan dari kami.

FB: Saadiah Arbain
 IG : mamasaadiah
 Emel: saadiaharbain85@gmail.com Call/Whatsapp : 019-4961827
COD : Teluk Intan, Bagan Datoh,  Sg Besar dan Sabak Bernam.
Postage : Seluruh Malaysia

No comments:

Post a Comment