Sunday 8 January 2017

Testimoni Masalah parut jerawat hitam pudar

Assalamualaikum dan salam sejahtera.  Kak yong nak kongsikan testimoni dari seorang sahabat yang mengalami masalah parut jerawat hitam.

Kisahnya bermula begini.....

Saya mengalami masalah jerawat sejak saya form 4 lg..puncanya sebeb tersilap pilih krim muka...yelah dulu2 masa kecik kulit gelap...maklumlah budak2 suka berjemur...kecik2 mana pandai jaga muka....bila dah meningkat remaja timbul perasaan nak cantik kan...nak kulit tu cerah...tu pun sbb ikut kawan2..kalau tak memang tak pakai ape lah selain bedak je..alah bedak pun bedak yg biasa2 tu 😅compact powder pun tak pandai pakai lg..

Lama jugak saya pakai krim nie..sampai dah masuk U pun still pakai..sebab nak putih punya pasal muka tumbuh jerawat pun tak kisah...tanpa sedar slow2 masalah jerawat makin menjadi2..muka pulak makin berminyak...sampailah satu tahap jerawat tak berhenti-henti keluar..hampir setiap hari...dan paling tak best bila jerawat-jerawat nie meninggalkan parut hitam yang banyak di muka saya...

Masalah jerawat  dan kulit berminyak saya nie berlarutan sampailah satu hari saya dapat tahu masalah jerawat nie salah satunya disebabkan hormon tak stabil...suplemen shaklee yang boleh bantu masalah hormon ialah GLA Complex...GLA Complex nie bukan je bantu stabilkan hormon tapi dia jugak ada Vitamin E sebagai antioksidan..saya ambil sebelum tidur...Amazing sangat-sangat sebab bangun pagi takde jerawat yang tumbuh...sampailah sebulan saya amalkan...jerawat besar2 dah takde tumbuh...jerawat halus2 tu adalah sikit2..tp takdelah macam dulu..hari2 tumbuhkan...

Dalam masa yang sama saya nak pudarkan parut-parut jerawat yang sangat hitam kat muka saya..saya consume collagen powder n ESP...collagen nie dia anjalkan dan kuatkan struktur kulit kita...ESP nie pulak dr sumber protein..protein ni dia bantu ganti balik sel2 mati...so kulit yg baru tu lebih cantik dan  sihat bila ada protein dan dan kolagen....tu yg parut bole pudar...yg nie pun amazing sangat2...parut muka pudar dengan cepat....selalunya saya amek ESP je...sebulan baru parut hilang...tapi bila combind dengan Collagen Powder hari pertama dah nampak kesan...setiap hari kesan parut tu makin pudar...kulit pun makin improve...makin nampak sihat...

Kalo tgk gambar dulu dengan skang memang dah banyak beza...muka dah tak banyak jerawat..dah takde kesan2 parut jerawat yg hitam dan kulit makin cerah berbanding dulu 😊

Kawan2 ada problem macam saya..meh cuba produk yg saya amalkan nie..InsyaAllah mujarab...lagi pun produk yg saya amalkan nie ada klinikal test dan landmark study...paling best bahan2 dia natural..so kalo kulit sensitif mmg sesuai sangat...sbb takde bahan2 bahaya yg bole bg side effect...sy dah amalkan produk shaklee nie 6 tahun..Alhamdulillah takde masalah..trust me 😊..



Begitu la kisah sahabat kak yong yang berusaha untuk merawat parut jerawat hitam dan mengembalikan keremajaan kulit wajahnya.

Andai anda dan sahabat anda mempunyai masalah seperti sahabat kak yong,  tak rugi mencuba set kecantikan dari shaklee. Bukan sahaja parut jerawat sembuh malah kulit muka nampak muda dan glowing.

Untuk sebarang pertanyaan dan tempahan vitamin boleh terus berhubung dengan kak yong.  019-4961827


FB: Saadiah Arbain
IG : mamasaadiah
Emel: saadiaharbain85@gmail.com Call/Whatsapp : 019-4961827
Cod : Teluk Intan,  Hutan Melintang, Bagan Datoh,  Sg Besar dan Sabak Bernam.
Postage: seluruh Malaysia.

No comments:

Post a Comment